Er zijn verschillende methodes om uw autovoorraad op uw website te tonen.

Hieronder leggen we de voor- en nadelen van de verschillende manieren uit.

 

Een Mobilox website

U kunt bij Mobilox een website afnemen, dit kan zelfs gratis.  Lees op deze pagina hoe dit in z’n werk gaat.
Het voordeel van een Mobilox-website is dat het goedkoop, of zelfs gratis, is en dat de zoekmachines de pagina goed kunnen vinden. U kunt de pagina’s helemaal zelf aan (laten) passen. Een voorbeeld van een Mobilox-site ziet u bij Autohuis24

Een iFrame

U kunt bij Mobilox gratis een link krijgen om in een iFrame te tonen. Dit is een oplossing waarmee u op een snelle manier de voorraad in uw bestaande site kunt tonen.  Dit wordt vaak gedaan omdat uw webmaster het binnen een kwartiertje kan regelen,  dus is het goedkoop, maar het is niet de beste manier.  Het nadeel van een iFrame is dat zoekmachines er niet goed mee om kunnen gaan en dat het op de juiste manier tonen van de voorraad om mobiele apparaten vaak niet goed werkt.  U heeft op deze manier ook geen controle over de styling van de voorraadlijst. Ook is het niet goed mogelijk om vanaf een portalsite een rechtstreekse link naar de juiste auto op uw site te maken.  Meestal komt de klant dan op een losse pagina maar is de rest van uw site niet zichtbaar.
Kort gezegd:  een iFrame is wel mogelijk, maar we raden het niet aan. Een voorbeeld van een site die de voorraad via een iFrame laadt is Autobedrijf Post

Een script-tag

Dit is een betere oplossing dan het iFrame. U krijgt van ons een stukje code dat u of uw webmaster in uw site plakt, waardoor de voorraadlijst in uw website gezet wordt. U kunt op deze manier, tot een bepaalde hoogte, zelf bepalen hoe de lijst er uit ziet. Kleuren, lettertypes etc.  Ook kunnen er rechtstreekse links, de zogenaamde ‘deeplinks’, naar een auto op uw website gemaakt worden. Op deze manier komt de bezoeker vanuit een portal binnen op úw site, en niet op een site van de provider.  Een voorbeeld van een site die op deze manier werkt is Autobedrijf Schaap

Hieronder staat de code die  gebruikt moet worden. De URL die er in staat, ‘https://sites.mobilox.nl/occasionlijst/XXXXXX-bedrijfs-naam’  moet vervangen worden door een URL die speciaal voor u gemaakt is. Deze wordt u op verzoek toegezonden. 

<script type="text/javascript" 
    id="mox-voorraad" 
    src="https://sites.mobilox.nl/voorraad.js" 
    data-url="https://sites.mobilox.nl/occasionlijst/XXXXXX-bedrijfs-naam/">
</script>

 

Een API-koppeling

Wilt u complete controle over uw site?  Maak dan gebruik van een API koppeling. Dit is de meest flexibele oplossing, maar ook verreweg de duurste. Hiervoor moet een programmeur een koppeling maken met onze API of de API van Hexon. Ook moeten de schermen en lijsten waarin de voertuigen getoond worden helemaal zelf gemaakt worden.  Met deze oplossing bouwt u dus alles zelf, waarmee u dus 100% controle heeft of de looks en de werking van de hele site,  inclusief de occasionlijst.
Een voorbeeld van een site met een API-koppeling is Auto Oosterhof.